מנהל פרויקטים צעיר פנה אליי בדילמה הבאה:
"אנשים מאחרים לישיבות שלי. האם נכון לחכות או להתחיל בלעדיהם?"
פתרון מוצע (שיקולים ורעיונות):
1. במידה ותחכה תמיד לכל המשתתפים – תקבע הרגשה שאפשר לאחר לישיבות שלך, מכיוון שאתה תמיד תחכה. מצד שני, אם תתחיל תמיד בזמן – אנשים יתחילו לכבד את הזמנים שלך.
2. כל עוד לא התחלת את הישיבה – אתה מבזבז את זמנם של אלו שכן הגיעו בזמן.
3. רצוי לשלוח תזכורת למשתתפים קריטיים ולבקשם לא לאחר.
4. במידה ומשתתף קריטי לישיבה מתעכב – רצוי להתקשר אליו ולהדגיש את החשיבות להגעה בזמן. במידה והוא מתכוון להתעכב יותר ממספר דקות – בקש שיבוא נציג מטעמו באופן מיידי.
5. יש לשקול לפזר את הישיבה
6. מאחרים כרוניים – יש לטפל באופן נפרד. להציג להם את המצב, ולערב מנהלים – במידה וממשיך לפגוע בעבודה השוטפת.
7. רצוי לקחת בחשבון את התרבות הארגונית הכללית: האם מדובר בארגון "דייקן" או "מאחר" ולתכנן את הפעולות בהתאם.
8. נקודה למחשבה – האם אנשים מאחרים לישיבות כי אינם רואים ערך בישיבה?
רוצה לדעת עוד? להתחיל לנהל ברגל ימין.
ולעוד קפיצת מדרגה ניהולית: סודות הניהול האפקטיבי.