גלריה

שיחת משוב – כללים בסיסיים

מתן משוב לעיתים מרתיע מנהלים בשל החשש להעביר ביקורת למישהו אחר. אולם, מדובר בכלי מהותי לפיתוח העובדים ולשיפור בתפקוד הצוות. משוב אפקטיבי הוא משוב שתורגם לשינוי התנהגותי רצוי (על משוב אפקטיבי ראה: שיחת משוב בחשיבה תוצאתית)

על חשיבות המשוב ראה: הסבר ניהולי לחשיבות המשוב

תכנון המשוב ייקח בחשבון את המרכיבים הבאים:
1. מקום: המשוב צריך להינתן במקום נוח לעובד ולמנהל המאפשר פרטיות. רצוי מחוץ למשרד המנהל על מנת למנוע הפרעות טלפוניות וכד'.
2. זמן: צריך לאפשר חלון זמן שמאפשר גם לגלוש בעת הצורך (למשל, אם העובד שואל שאלות ומתפתח דיון חשוב). כדאי לקחת בחשבון האם מדובר במשוב תקופתי או במשוב ספציפי על אירוע מסויים. אם מדובר במשוב על אירוע מסויים – צריך לתת את המשוב בסמיכות לאירוע.
3. תוכן: תכנון המשוב עצמו צריך לכלול דוגמאות ספציפיות שיתמכו במשוב. במידה ונדרש לעבוד על מסמכים – כדאי להכין אותם מראש.

כללים להעברת המשוב עצמו:
1. המשוב צריך לתאר התנהגות מסויימת ולא לאפיין את העובד (ניתן לציין מקרים בהם העובד לא היה יסודי בעבודתו, ולא להעריך אותו כאדם לא יסודי).
2. תן לעובד אפשרות להציג את העובדות מנקודת מבט ראותו. ההסכמה על העובדות היא קריטית להמשך המשוב.
3. המשוב צריך להתייחס לנקודות שהעובד מסוגל לשנות וירצה לשנות.
4. כדאי לנקוט בשיטת הסנדוויץ (להתחיל בטוב ולסיים בטוב) ולשמור על אווירת אמון הדדי ופתיחות.

רצוי לבצע מעקב על יישום הנלמד משיחת המשוב לאורך זמן.

אם המשוב הופך להיות כחלק מהשגרה הניהולית ולא אירוע המתחייב מנהלי החברה (כמו המשוב השנתי) – אזי גם העובדים יתרגלו לקבל משוב כחלק מתהליך הלמידה והצמיחה שלהם.

רוצה לדעת עוד? להתחיל לנהל ברגל ימין.

About these ads

5 תגובות ל-“שיחת משוב – כללים בסיסיים

  1. נושא שאפשר לדון בו רבות ויש לו חשיבות אדירה לתרבות הארגונית.
    מסכימה עם כל הנאמר ואשמח להוסיף- חשוב שהמשוב יהווה נקודת השוואה לתקופות ולמשובים קודמים על מנת לצפות בקווי מגמה של העובד והתייחסותו הכללית לנאמר.
    בארגונים שמכמתים את ההישגים בציונים, חשוב להראות את מיקום העובד ביחס לשאר הצוות ולהסביר היטב את הסיבות ל"מעמדו".

    אשמח לקרוא פוסטים נוספים בנושא :)

  2. גלעד בן-אור

    היי
    בפעם האחרונה שנתתי משוב לראשי הצוות שעובדים תחתי, בחרתי לחזור לשיחות תיאום הציפיות בתחילת התפקיד, להזכיר להם אותה ולמשב אותם בכל סעיף וסעיף + דוגמאות כמובן. מה דעתך על דרך זו ?

    • באופן כללי הגישה שלך נכונה. אבל למה להסתפק בשיחת תיאום הציפיות בתחילת התפקיד? שיחות המשוב צריכות תמיד להתייחס לשיחות הקודמות: ליעדים שהוצבו בהם ועל מנת להבחין ולהדגיש את השינויים לטובה (או לרעה).

  3. פינגבק: פרשת התיכון בכפר-סבא: נורית אזהרה למנהלים | ניהול בגובה העיניים

מה דעתך בנושא?

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s