המטרה הניהולית: שינוי התנהגותי

מאמרים > המטרה הניהולית: שינוי התנהגותי

כדי להשתפר, כדי לצמוח, כדי להגיע לתוצאות טובות יותר – אנחנו צריכים לשנות משהו בהתנהגות שלנו.
או כמו שאמר אינשטיין: "אי־שפיות זה לעשות אותו דבר פעם אחר פעם ולצפות לתוצאות שונות."
שינוי התנהגותי זה משהו שיש לו היבט מוחשי: שינוי באופן בו אנחנו מתנסחים, פועלים, מגיבים, מזיזים את גופנו, מקשיבים לזולת, נוגעים, שותקים.
לא מספיק לדעת משהו חדש, להבין משהו חדש, להרגיש משהו חדש.
כל עוד הידע, התבונות והתחושות לא תורגמו להתנהגות אחרת – ההשפעה על המציאות והתוצאות תהיה קטנה, אם בכלל.

דוגמאות מהחיים הארגוניים:
הדרכה
נכון שלכל הדרכה יש מטרה לרכוש ידע חדש, לקבל כלים חדשים ולפתח כישוריים חדשים.
אבל זה לא מספיק.
כול אלה צריכים לבוא לידי ביטוי בכך שהעובדים יבצעו את עבודתם באופן אחר: טוב יותר, איכותי יותר, יעיל יותר וכו'.
למשל, הכשרה בניהול פרויקטים צריכה לתת ידע, כלים וכישורים – אבל תיבחן בסופו של דבר באופן שבו המשתתפים מתכננים את הפרויקט, מבצעים עליו בקרה, מנהלים ישיבות טוב יותר וכו'.
משוב
לא מספיק לשקף לעובד את מצבו, אופן עמידתו ביעדים ושביעות (או אי-שביעות) רצונכם ממנו. המטרה במשוב היא שינוי ההתנהגות של העובד באופן שיגרום לו להצליח יותר במשימותיו, תוך שמירה כמובן על מוטיבציה גבוהה וסיפוק אישי.
למשל, עובד שמרבה "לעגל פינות "– האם בעקבות המשוב הוא מתנהג באופן שונה? האם הוא בודק את עצמו יותר? האם הוא מתייעץ יותר עם אחרים?
תחקיר
הרבה תחקירים מסתיימים בהסקת מסקנות.
האם זה מספיק?
תחקיר טוב הוא תחקיר שמסתיים בפעולות לביצוע ובעדכון תהליכים שבעקבותיהם בעלי התפקידים הרלוונטיים ישנו את פעולותיהם.
ניהול סיכונים בפרויקט
עשינו סיעור מוחות, זיהינו סיכונים חדשים, החלטנו במה להתמקד ובנינו תוכנית פעולה.
האם שינינו את תוכנית העבודה בהתאם? האם פעלנו להקטנת הסיכונים בפועל?
למעשה, זה נכון לכל תהליך של קבלת החלטות. ללא יישום בפועל – אין משמעות להחלטה.
האיכות חשובה ולא הכמות
זה פחות משנה כמה למדנו,
זה פחות משנה כמה החלטות קיבלנו,
וזה פחות משנה כמה חוויות מעצימות או מטלטלות עברנו.
האיכות שלנו כעובדים ומנהלים תימדד במידת הצלחתנו לתרגם כל זאת לשינוי התנהגותי.
תתרגלו את עצמכם לשאול: איזה שינוי התנהגותי הצלחתי לייצר?
וזכרו:
שינוי התנהגותי חיובי צפוי לשפר את התוצאות שלנו.
ואילו שינוי התנהגותי שלילי עלול לגרום לנו נסיגה.
רוצה לדעת עוד? להתחיל לנהל ברגל ימין.
ולעוד קפיצת מדרגה ניהוליתסודות הניהול האפקטיבי.
הציצו בקטלוג סדנאות והרצאות למנהלים.
פרטים נוספים למעוניינים באימון אישי.
עקבו אחריי גם ב- YouTube Linked-in  logo-wordpress

 מיכאל שורץ, 052-7728023
michael.szwarc@gmail.com
להרשמה לרשימת התפוצה:

מאמרים אחרונים באתר:

מדדים ככלי ניהולי

מטרות הההרצאה: 1. יצירת בסיס ידע תיאורטי ומושגי לחשיבות המדדים בניהול. 2. הקניית כלים פרקטיים להגדרת מדדים ולמעקב ובקרה עליהם.

קראו עוד »

ניהול ישיבות צוות

ישיבות הן גורם מרכזי בלוח הזמנים של כל מנהל. מנהל נדרש להוביל ישיבות הנוגעות למשימות ולפרויקטים שבאחריותו, אך גם ישיבות

קראו עוד »