מעורבות הלקוח להצלחת הפרויקט, ניהול קונפליקטים ועוד

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on print
Share on email

מאמרים > מעורבות הלקוח להצלחת הפרויקט, ניהול קונפליקטים ועוד

חופשות הקיץ כבר בפתח, ואיתן אי הוודאות האופיינית בתקופה זו. ברמה האישית, בין אם במציאת סידור לילדים למשך כל תקופת הקיץ ובין אם בתכנון החופשה השנתית – משהו בשגרת היום יום צפוי להשתנות.
וברמה הפרויקטלית, על אף הניסיון לקחת את כל הגורמים בחשבון ולתכנן מבעוד מועד את התקופה הזו, הניסיון מלמד שנכונו לנו הפתעות בזמינות המשאבים. גם אנחנו יכולים להעריך שמשאב מסוים יהיה לא זמין למשך שבוע, לא תמיד נדע בדיוק באיזה שבוע, אלא בהתראה קצרה מראש (אנחנו מנהלי הפרויקטים לא אוהבים שאחרים לוקחים חופשה בדקה ה-90 באופן ספונטני…).
כיצד נתמודד איתן? בניהול סיכונים סדור. למשל, הקטנת הסיכוי להתממשות הפתעה ע"י הקטנת פערי מידע ותקשורת טובה עם בעלי העניין השונים. הקטנת ההשפעה על הפרויקט באמצעות תוכנית אדפטיבית לפרויקט לחודשים אלו.
לפחות הכבישים יהיו הרבה יותר פנוייים…
אז לקראת חופשת הקיץ שבפתח, ריכזתי עבורכם מספר מאמרים מעניינים שכתבו עמיתיי. בגיליון יוני של העמותה לניהול פרויקטים בישראל (PMI) אותו ערכתי תוכלו למצוא את הנושאים הבאים:
1. השפעת מעורבות הלקוח על הצלחת הפרויקט (והצעה כיצד להתאים את מעורבות הלקוח ע"פ מאפייני הפרויקט) – סיכום מחקר מעניין מאת ד"ר מיכאל פלד.
2. האם "עלות התועלת" זהה ל"תועלת העלות"? – מאת עוזי פלג.
3. ניהול קונפליקטים בפרויקט ע"פ כלי החשיבה של תורת האילוצים – מאת אורנה קמין.
4. נקודות להשוואה בין מספר מתודולוגיות נפוצות (Lean, TOC, Six-sigma, Agile) – מאת רן צדיק.
5. טיפוח ופיתוח מנהלי פרויקטים בארגון – מאת גלית יסקרביץ-טיץ.
6. המלצה תרבותית כפולה לסרט ומוזיאון המתארים (גם מזוית פרויקטלית) את הקמתו של גשר במהלך מלחמת העולם השניה – מאת שמעון כץ.

כותבים המעוניינים לכתוב לעיתון – אנא צרו איתי קשר, או שלחו מייל
(זו הזדמנות לחלוק עם אחרים מניסיונכם, לצד זכייה בחשיפה אישית).

מיכאל שורץ

להרשמה לרשימת התפוצה:

מאמרים אחרונים באתר:

סדנת ניהול פרויקטים בגובה העיניים

הסדנה מיועדת לעובדים ומנהלים הנדרשים להוביל תהליכים, משימות ופרויקטים כחלק מעבודתם השוטפת.
מטרת הסדנה היא להקנות למשתתפים את בסיס הידע בניהול פרויקטים, לשפר מיומנויות ניהול רלוונטיות, לתת כלים פרקטיים ולפתח תחושת מסוגלות. להמשיך לקרוא

קראו עוד »