גלריה

חוויתי כשלון, וננזפתי על-ידי המנהל השלי

מנהל היה מופקד על הצלחת משימה שהוטלה על צוות העובדים שלו. תוצאות המשימה לע עמדו בציפיות המנהל הישיר שלו. השיחה עם המנהל הישיר לא היתה נעימה. המנהל חש תסכול באופן ש"שיתק" אותו ליומיים. איך מגיבים?

דרכי התמודדות:
המעבר לתפקיד ניהולי טומן בחובו קבלת אחריות רבה יותר וציפיות ברורות מצד ההנהלה להצלחה ב"שורה התחתונה".
כשלונות ואכזבות הם מנת חלקו של כל מנהל שלוקח אחריות ומציב לעצמו אתגרים בתפקיד.
קיימים 3 דרכי התמודדות מרכזיים עם אירועים שליליים בעבודה (צער או אכזבה, כגון: כשלון פרוייקט, או הפסד עסקה חשובה):
א.      "מיקוד במשימה": התמקדות בפתרון הבעיה הנוכחית ולמידה לעתיד.  לדוגמא: פגישות על מנת לנתח את האירוע והפקת לקחים.
ב.      "שליטה עצמית": להתאפק. לעבור הלאה. לא להתנהג באופן שיחריף את המצב.
ג.       "הוצאת קיטור": לחלוק רגשות שליליים עם אחרים.

צורת ההתמודדות היא טבעית בתחילה, אך ניתן לשלוט עליה במהרה. לצורת ההתמודדות שנבחר יש השפעה על המשך התפקוד שלנו.
תוצאות מחקר גילו ש"הוצאת קיטור" מעצימה השפעה שלילית על ביצועים עתידיים ו"שליטה עצמית" ממתנת את ההשפעה השלילית.
לעומת זאת, אסטרטגיית "מיקוד במשימה" משפיעה לטובה על ביצועים עתידיים בעבודה.
לכן, באופן מעשי, על אף נטיות ליבנו הטבעיות, כדאי לא לבכות על חלב שנשפך (כמו שכולנו יודעים) ולבחור לשלוט במצב. לבחון מה נדרש על מנת לפתור בעיה קיימת (אם נוצרה) ולחשוב איך להשתפר ומה אפשר לשנות על מנת להצליח בפעם.

תנסו את זה בפעם הבאה…

בהשראת מאמר מאת מרים דישון-ברקוביץ שהתפרסם במגזין "גלילאו" בינואר 2005.

מודעות פרסומת

תגובה אחת ל-“חוויתי כשלון, וננזפתי על-ידי המנהל השלי

  1. פינגבק: בחירת התגובה הניהולית לאסקלציה | ניהול בגובה העיניים

מה דעתך בנושא?

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s