גלריה

הבחירה להתמודד עם כשלון

נזיפה חמורה מהמנהל, משבר עם לקוח, משימה שלא הצליחה, פרויקט תקוע, עימות לא נעים עם קולגה, עובד טוב שמתוסכל – כל אלה יכולים להתפרש ככשלון.

קיימות מספר דרכים להתמודדות עם הכשלון ובידינו הבחירה באיזו מהן לבחור.
1. לא לעשות כלום, להישאר אדישים, להחליק את הכשלון.
2. להיכנס לדכאון ולרחמים עצמיים, להתכנס בתוך עצמנו. לפעמים לחוש ברגשות אשם.
3. להאשים את הסביבה, את הלקוחות, את העובדים, את המנהל. לא היו מתנהגים אחרת – לא היינו במצב הזה.
4. להתמקד בעתיד: כיצד לפתור את הבעיה הנוכחית, ומה אפשר ללמוד מהכשלון להמשך.

Handling-Failures

כל הדרכים לגיטימיות כתגובה ראשונית טבעית. התגובה הראשונית תלויה באופי האישי של כל מנהל, אך רצוי לשלוט בה במהרה. אופן ההתמודדות שנבחר, ישפיע על המשך תפקודנו:

דרכים 1-3 עלולות לשחוק את המוטיבציה להצלחה ולכן להשפיע לרעה על התפקוד שלנו בהמשך.
האדישות לכשלון מסוכנת מאחר והיא יכולה ליצור בינוניות לטווח הארוך.
האשמת הסביבה לא מסייעת לקידום הפתרון ויכולה ליצור אנטגוניזם בקרב המעורבים בעניין.
ודכאון או רחמים עצמיים – מורידים ברמה ניכרת את היכולת לחזור לתפקוד תקין.

לעומת זאת, אם נתמקד בעתיד, נוכל ראשית לפתור את הבעיה בראש צלול וממוקד. ומעבר לכך, למנף את הכשלון ללמידה. לשם כך חשוב לתחקר את הכשלון ולהבין מה אפשר לשפר בפעם הבאה.

עצות מעשיות נוספות להתמודדות עם כשלון:
1. לשתף במצב אנשים בעבודה שאנחנו סומכים עליהם באופן ענייני ושקול. השיתוף מאפשר הפחתת התסכול האישי וקבלת עידוד וייעוץ מקצועי וכנה.
2. מיקוד שליטה פנימי (אם אין אני לי, מי לי): לא לצפות שהישועה תבוא מאחרים. לקחת אחריות על הפתרון והלמידה.
3. לשמור על פרופורציות: לפעמים כשמסתכלים על הכשלון מהצד, מבינים שלא קרה אסון גדול. ישנם כשלונות גדולים יותר. אבל, לא להיכנס לאדישות משתקת, אלא להקפיד ללמוד גם מהכשלונות הקטנים.
4. לקחת פסק זמן, ולחשוב מה היה קורה אם מישהו אחר היה במצב הזה. מה היינו מייעצים לו? זה עוזר לנטרל תחושות שליליות ולמקד בעשייה חיובית.
5. לחזור על ההתנסות פעם נוספת, והפעם להצליח. לפעמים זו הדרך הטובה ביותר להתמודד עם כשלון. גם ברמה המקצועית: להוכיח לעצמנו שלמדנו. וגם ברמה הרגשית לתחושת המסוגלות וההצלחה.

כישלונות ואכזבות הם מנת חלקו של כל מנהל שנושא באחריות, ומציב לעצמו אתגרים בתפקיד.
האופן בו אנחנו מתמודדים עם כשלון מלמד הרבה על הבטחון העצמי שלנו, המנהיגות שלנו והערכים שלנו.
התמודדות טובה עם כשלון יכולה להפוך לדוגמה אישית מצוינת עבור העובדים שלנו.
אנחנו משדרים שמותר לטעות, זה טבעי להיכשל, כל עוד מקפידים ללמוד מכך ולהימנע מכשלונות דומים בעתיד.
ככה הופכים כשלון להצלחה.

שיהיו לנו רק הצלחות, ואם כבר כשלונות – אז "כשלונות מוצלחים"!

רוצה לדעת עוד? להתחיל לנהל ברגל ימין.
ולעוד קפיצת מדרגה ניהולית: סודות הניהול האפקטיבי.

הצטרפו אליי ב-

הכנסו לערוץ שלי ב-YouTube

הרשמה לבלוג

מודעות פרסומת

7 תגובות ל-“הבחירה להתמודד עם כשלון

  1. מעניין. תודה.

    אהבתי

  2. פינגבק: מודל שחיקה צמיחה לתוצאות והנאה | ניהול בגובה העיניים

  3. פינגבק: בחירת התגובה הניהולית לאסקלציה | ניהול בגובה העיניים

  4. פינגבק: המנהל המתאמן | ניהול בגובה העיניים

  5. פינגבק: 3 שאלות להתמודדות עם חרדה | ניהול בגובה העיניים

  6. פינגבק: טיפ להתמודדות עם קושי או תסכול | ניהול בגובה העיניים

  7. פינגבק: שאלות מעצימות לרגעים מאתגרים | ניהול בגובה העיניים

מה דעתך בנושא?

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s