גלריה

טיפ להתמודדות עם קושי או תסכול

לא חסרות לנו סיבות להיות מתוסכלים בעבודה או בחיים האישיים. וכשזה קורה, אנשים רבים נוטים להתמקד בהאשמות: להאשים את המנהל, את העובדים, את הקולגות, את הלקוחות או סתם "את המצב".
תחושת התסכול לצד חיפוש האשמים עלולה לשתק אותנו ולמנוע מאיתנו למצוא פתרון לבעיה.

בסדנאות שלי בנושא "מיקוד שליטה פנימי" (ובאימונים אישיים), אני משתמש בטיפ הבא:
מה אתם עושים כשיש לכם תחושה גופנית לא נעימה, למשל כשקר לכם?


נכון שלא נברח מחיפוש האשמים: החורף, המזגן בקיץ, האנשים בחדר שאוהבים טמפרטורה נמוכה, החלון הפתוח, הקיר שלא מבודד, הבגד הדק ועוד.
עם זאת, על אף פיזור ההאשמות – אנחנו נחפש לעצמנו פתרונות:
1. בחורף: נפעיל חימום.
2. בקיץ: נכבה את המזגן, נעלה את הטמפרטורה.
3. אם יש עוד אנשים בחדר – ננהל איתם מו"מ על המזגן.
4. נסגור חלון פתוח, או נפתח חלון סגור (תלוי איפה יותר חם/קר).
5. נלבש משהו חם יותר על עצמנו.
6. אם אין לנו משהו חם ללבוש – נבקש ממישהו אחר שישאיל לנו.
7. ננסה להתחמם ע"י משקה חם.
8. נפעיל את הגוף על מנת להתחמם.
9. נתכרבל? נתחבק? תלוי איפה ועם מי אנחנו נמצאים.
10. אם לא נסתדר – ייתכן ונחליט לשנות סביבה: לעבור חדר, לצאת החוץ, להיכנס למבנה אחר.

מרבית האנשים, גם אלה שהיינו מגדירים כפסיביים, ותרנים, מקובעים – נוקטים יוזמה אישית לפתרון הבעיה וטיפול בתחושה הגופנית הלא נעימה שהם מרגישים.

משום מה, כשמדובר בטיפול בתחושות רגשיות לא נעימות – אנשים לפעמים נשארים עם התחושה ולא מטפלים בה.

למשל, נניח וחסרה לנו הערכה מהסביבה על יכולתנו המקצועית
זו תחושה לא נעימה ובדר"כ לא מוצדקת, כי בסה"כ רובנו טובים במה שאנחנו עושים. נכון?
אפשר להאשים את הסביבה הלא-רגישה והלא-מפרגנת. השאלה היא מה עושים בנידון. נשארים עם התסכול?
אפשר לחשוב על הפתרונות הבאים:
1. לשתף את המנהל ולבקש ממנו פידבק מקצועי.
2. לשתף קולגה ולבקש ממנו פידבק מקצועי.
3. לשאול לקוח על שביעות רצונו מהשירות שקיבל ודרך כך לקבל גם תמונת מצב וגם פידבק מקצועי.
4. לקרוא רמזים שיגרמו לנו להבין שמעריכים אותנו: לקוחות שחוזרים אלינו, מנהל שמאציל לנו סמכות, אנשים שפונים אלינו לבקשת עזרה או ייעוץ.
5. לפרסם מאמרים לעיתון מקצועי בתחום שלנו. קבלת המאמר הינה לכשעצמה עדות למקצועיות כותב המאמר.
6. לתת הרצאה בעבודה על התחום המקצועי שלנו.
7. להדריך עובדים חדשים, לחנוך עובדים במשימות מקצועיות..
8. לתת פידבק מקצועי והערכה לאחרים, כדי שיעריכו אותנו חזרה.
9. להקיף עצמנו בחברים שיודעים להעריך אותנו ולבטא זאת.
10. להעריך את עצמנו: לחשוב, להרגיש ואפילו לדבר לעצמנו שאנחנו טובים במה שאנחנו עושים.
11. ואם שום דבר לא עוזר – אנחנו יכולים להחליט לשנות סביבה: לעבור מקום עבודה למשל.

יש הרבה דברים שאנחנו בעצמנו יכולים לעשות כדי למנוע או להפחית את התסכולים שלנו.
זהו בדיוק העקרון של מיקוד שליטה פנימי.

יש כאלה שחושבים שלבקש פידבק מקצועי זו הפגנת חולשה.
האומנם?
האם כשקר לנו אנחנו מרגישים חלשים?

עוד על מיקוד שליטה פנימי:
1. הטיפ הניהולי של הלל הזקן
2. הבחירה להתמודד עם כשלון
3. 3 שאלות להתמודדות עם חרדה
4. לקיחת אחריות על הצלחות וכשלונות
5. כללים לשיווק עצמי
6. תדלוק בשירות עצמי
7. מודל אפר"ת
8. הגיע הזמן לדאוג לעצמנו
9. ניהול הלחץ האישי בעבודה.
10. פיתוח מסוגלות תעסוקתית

רוצה לדעת עוד? להתחיל לנהל ברגל ימין.
ולעוד קפיצת מדרגה ניהוליתסודות הניהול האפקטיבי.

הציצו בקטלוג סדנאות והרצאות למנהלים.
פרטים נוספים למעוניינים באימון אישי.

עקבו אחריי גם ב- YouTube Linked-in  logo-wordpress

 מיכאל שורץ, 052-7728023
michael.szwarc@gmail.com
מודעות פרסומת

מה דעתך בנושא?

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s