גלריה

אתה בסדר, הכל בסדר – טודו בום

רגע לפני ששוכחים שהיה כזה שיר – תזכורת למשמעות של "הכל בסדר" לחיי היומיום שלנו מתוך שלושה סיפורים קצרים על מנהלים שליוויתי (חלק מהעובדות טושטשו כדי למנוע חשיפה):

את בסדר, למה להחמיר עם עצמך?
תמר, מנהלת שיווק חרוצה, מוכשרת ואסרטיבית – חיה בתחושה יומיומית מתסכלת שהיא לא מספיק טובה. היא קיבלה קידום לפני כחצי שנה ובהחלט היה לה מה ללמוד. בשיחות שקיימנו דיברנו על הרבה נושאים ניהוליים כגון הצבת יעדים ומדדים, משוב לעובדים, ניהול קונפליקטים עם עמיתים, התנהלות אסרטיבית ועוד מבחר נושאים. מניסיוני עם מנהלים, תמר היא מנהלת מצוינת ורצונה ללמוד ולהתפתח מאוד הרשים אותי. היא הייתה מיישמת את מה שדיברנו עליו כבר ביום למחרת.
תחושת התסכול שלה מעצמה העציבה אותי.
כששאלתי אותה כמה היא מדרגת את עצמה כמנהלת מ 1 עד 10, היא אמרה לי 7. וככשאלתי מה נדרש כדי שתהיה 9 (מהיכרותי איתה לא דיברתי על 10…) – היא אמרה שהיא לא יודעת.
ניתחנו את זה במהלך שיחתנו והגענו למסקנה שהיא מנהלת מאוד טובה. הכל בסדר – טודו בום! תחושת ההקלה שלה היתה נפלאה ומעצימה.
לא הרפיתי, ולימדתי את תמר כיצד לבקש ולקבל משוב מהעובדים, עמיתים והמנהל הישיר שלה כדי לאושש אצלה את התחושה שהיא בסדר, ולקבל התייחסויות ענייניות ומקצועיות כיצד היא יכולה להתפתח עוד מעבר.
העמימות לגבי תפקודה כמנהלת התחלפה בתוכנית פעולה לשיפור תפקוד הצוות. התסכול התחלף בחדוות עשייה.

אתה בסדר, זה בדיוק מה שמצופה ממך!
למנהלים רבים יש קושי להציב דרישות בפני העובדים, מחשש שהם יצביעו ברגליים ויעזבו. זה היה המצב עם אלעד, מנהל בי"ס באחת מעיירות הפיתוח. צוות המורים חווה שנה לא פשוטה, והיתה דריכות רבה וציפיה מה המנהל הולך לשנות לקראת השנה הבאה. אלעד הבין שיש צורך לשנות במעט את הגדרות התפקידים והממשקים בתוך הצוות החינוכי בביה"ס, אך חשש מהתנגדויות שעלולות לצוץ.
אלעד ואני עבדנו ביחד על הגדרות התפקידים, על הדרך לשתף את הצוות בתהליך השינוי, כיצד לרתום סוכני שינוי וכיצד להתמודד עם התנגדויות.
כל זה היה במישור הלוגי – קוגניטיבי. אך לאלעד היה עוד חסם רגשי ופחד שעלול היה להקשות על המהלך. דיברנו על הצורך של העובדים במנהיגות. במי שיוביל אותם להצלחה ומי שיארגן להם מסגרת מוגדרת וברורה. כך שגם אם יהיו התנגדויות – הצעד שאלעד נוקט, הוא בדיוק מה שמצפים ממנו. הכל בסדר – טודו בום! אלעד קיבל בטחון כדי להוביל את הצוות החינוכי קדימה.

למצוא את האמת הפנימית שלנו
"אני לא אוהב את העבודה שלי, אבל אם יהיה אקזיט – אוכל סוף סוף לעשות את מה שאני באמת רוצה". אני רגיל לשמוע את זה מהרבה צעירים שחיים חלום (או שמא פנטזיה) של פרישה לגמלאות בגיל צעיר. יש לי הרבה מה להרחיב בנושא, אך במקרה של נדב, הרגשתי משהו קצת שונה. תוך כדי תרגולים ומשימות מעולמות האימון והחשיבה התוצאתית, התברר לנדב שעד עכשיו הוא לא ידע להגדיר מה הוא באמת רוצה, ומהן שאיפותיו לחיים בטווח הקצר והארוך. התגלית הזאת קצת זעזעה אותו והוא הרגיש מבוייש וחסר משמעות בחיים.
אני אוהב להרגיע אנשים: הכל בסדר – טודו בום! לא קרה כלום. מה שחשוב זה להסתכל קדימה. בעבודה משותפת נדב זיהה אצלו צרכים והעדפות שהשפיעו על חלוקת הזמן שלו ביום. מאז, לנדב יש חברה חדשה והוא התחיל עבודה חדשה בחברה אחרת. הוא מרוויח טוב, אך מה שחשוב – שהוא מרוצה מאוד מעבודתנו וזוכה להתפתח מבחינה מקצועית.
החלום לאקזיט לא נזנח – רק נדחה לעת עתה.

ומה איתכם?
האם אתם קמים בבוקר בהרגשה שהכל בסדר, שאתם בסדר?

רוצה לדעת עוד? להתחיל לנהל ברגל ימין.
ולעוד קפיצת מדרגה ניהוליתסודות הניהול האפקטיבי.

הציצו בקטלוג סדנאות והרצאות למנהלים.
פרטים נוספים למעוניינים באימון אישי.

עקבו אחריי גם ב- YouTube Linked-in  logo-wordpress

 מיכאל שורץ, 052-7728023
michael.szwarc@gmail.com
מודעות פרסומת

מה דעתך בנושא?

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s