גלריה

שש ההמלצות לראיון עבודה מוצלח

"אחרי החגים" כבר כאן, ואיתה חוזרים לשגרת הראיונות.
ריכזתי כאן את שש ההמלצות החשובות ביותר לכל מתראיין, בין אם זה בתפקיד בארגון חדש או לקראת קידום בארגון הנוכחי.

1. להגיע בידיעה שאתם האדם הנכון לתפקיד
זה אומר להאמין בעצמכם, להאמין בערך המוסף שתביאו לארגון, ולהיות משוכנעים בכך שאתם הייתם מגייסים את עצמכם ללא היסוס.
יש הרבה מועמדים שמגיעים בתחושה: "אני לא בדיוק עונה על הפרופיל", "אין לי את הנסיון הנדרש" וכו'.
ייתכן ויש אמת עובדתית בכך: אולי התפקיד דורש 3 שנות ניסיון, ולכם רק 2, אולי התפקיד דורש התמחות בנושא מסוים ואתם מתמחים בנושא קרוב – זה לא עומד בסתירה שכדאי לארגון לגייס אתכם.
יש לכם הרבה ערך מוסף לתת!!! (ראו את ההמלצה הבאה)

האם אתם הייתם מגייסים את עצמכם? התשובה חייבת להיות כן מוחלט.
אם אתם לא בטוחים – למה שהמגייסים יהיו בטוחים בכך?
חוסר הבטחון שלכם בעצמכם עלול לבוא לידי ביטוי בראיון.

2. לדעת לתמצת את הערך המוסף שאתם מביאים לתפקיד ולארגון
מרואיינת אחת נשאלה: "למה את רוצה את התפקיד?"
היא ענתה באופן טבעי שמבחינתה הגיע הזמן לשינוי, היא כבר שחוקה, והיא חושבת שהתפקיד החדש יכול להיות מעניין עבורה.
היא כמובן צודקת, אבל בחרה להדגיש בתשובתה את הערך המוסף של התפקיד עבורה. לעומת זאת, בראיון חשוב להדגיש את הערך המוסף שאתם תביאו לתפקיד, למגייס ולארגון.
מטרת הראיון היא להבין למה דווקא אתם, והתשובה שלכם צריכה להיות ברורה ומובנת.
למשל, אותה מרואיינת היתה יכולה להגיד שהיא רוצה את התפקיד כי היא מביאה איתה ניסיון ניהולי רב, והיא חושבת שהיא תוכל להביא אותו לידי ביטוי בהובלת הצוות להישגים חדשים וטובים. מעבר לכך, היא מאמינה בחשיבות המוצר/השירות/הידע של הצוות – ויש לה רעיונות איך לשפר אותם.

האם אתם יכולים לתמצת את הערך המוסף שלכם ב 2-3 פסקאות?

3. דוגמאות, דוגמאות, דוגמאות
מראיינים צריכים להתמודד עם הרבה מרואיינים שיודעים לדבר מאוד יפה. ההבדל בין מרואיינים היא היכולת לתת דוגמאות קונקרטיות ואמינות לאמירות שלהם. בייחוד לערך המוסף שהם טוענים שהם מביאים.
– האם הצלחתם להוביל שינוי כמנהלים בתפקיד הקודם? תנו לכך דוגמה.
– האם יש לכם יכולת לחקור נושא לעומק עד להסקת מסקנות משמעותיות? תנו לכך דוגמה.
– יש לכם יחסי אנוש טובים? אנשים סומכים עליכם? תנו לכך דוגמה.

הכינו דוגמאות כאלה מראש, והיו מוכנים להזכיר אותן גם אם לא נשאלתם בפירוש.

4. ענייניות, מקצועיות, כבוד כלפי הראיון והמראיין
התייחסו למעמד הראיון באופן מכובד בכל ההיבטים: הגיעו בזמן, התלבשו בהתאם, התנהגו בנימוס וכבדו את המראיין. ענו על השאלות באופן מקצועי, תמציתי וממוקד.
ייתכן ותיתקלו במראיין מעצבן, צעיר, או אדם שאינו מפגין ידע רב.
ייתכן ותיתקלו במראיין נחמד, נעים ועוטף.
ייתכן והמראיין מנומנם, עצבני, אדיש או מתלהב.
בכל המקרים – אל תתנו לאופי המראיין למנוע מכם לתת את המיטב שלכם. התנהגו כמקצוענים והקפידו על תשובות ענייניות. דמיינו שאתם עומדים מול לקוח חשוב, מול דמות ממלכתית חשובה או מול מישהו שאתם מאוד מעריכים ומכבדים.
אל תיתנו ליוהרה, לאגו, לחוסר בטחון, לעצבנות – להשתלט על תשובותיכם והתנהגותיכם.

5. להתכונן ולהתאמן מראש
ההמלצה האחרונה שלי היא לעשות שיעורי בית כמה שניתן, וזה כולל:
– פרטים על החברה/הארגון המגייס: המוצר/השירות וכו'.
– פרטים על המנהל המגייס/משאבי אנוש: היום הרשתות החברתיות השונות מאפשרות לגלות הרבה דברים על אנשים.
– להתכונן על תשובות לשאלות קשות: כמו למה עזבתם מקומות עבודה, דוגמאות למה מאתגר אתכם (דרך אחרת לשאול על חולשות), למה דווקא אתם, וכו'.
– תכינו שאלות שהייתם רוצים לשאול. זה גם נותן מידע חשוב עבורכם (תנאי התפקיד, ציפיות מכם וכו'), אבל יש לכך ערך מוסף. שאלות טובות מעידות על מרואיין איכותי.
– תתאמנו. ממש תאמרו בקול רם את מה שתגידו בראיון. תערכו סימולציות עם מכרים/חברים/משפחה. ואם אתם ממש מתביישים – עם עצמכם.

6. הכנה פיזית, מנטלית ורגשית ממש רגע לפני הראיון
תדאגו לבוא במיטבכם. עשו לעצמכם מה שעושה לכם טוב.
זה מאוד אינדיבידואלי: חלק צריכים להירגע עם מוסיקה, חלק נרגעים עם נשימות.
לא לבוא רעבים מדי, ולא שבעים ומנומנמים.
ולזכור – תפקידכם בראיון הוא לעזור למראיין להבין את התועלת שתצמח לו ולארגון אם יחליט לגייס אתכם.
כמובן, לא בצורה יהירה.

בהצלחה!

רוצה לדעת עוד? להתחיל לנהל ברגל ימין.
ולעוד קפיצת מדרגה ניהוליתסודות הניהול האפקטיבי.

הציצו בקטלוג סדנאות והרצאות למנהלים.
פרטים נוספים למעוניינים באימון אישי.

עקבו אחריי גם ב- YouTube Linked-in  logo-wordpress

 מיכאל שורץ, 052-7728023
michael.szwarc@gmail.com
מודעות פרסומת

מה דעתך בנושא?

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s